2011. január 25., kedd

Spenót ( River cottage )

A frissen szedett spenótleveleket váltott vízben megmossuk, és beledobjuk forró, sós, csipetnyi szódabikarbónás vízbe, így főzzük 5-10 percig. Apró lyukú szűrőben lecsepegtetjük és késsel "turmixoljuk" (ezt a műveletet még Anyutól láttam) A lényeg, hogy késsel és ne mással.
A besamelt elkészítjük és a következőkkel fűszerezzük:
Organikus ételízesítő (bármelyiket válaszhatjuk, de nagyon jó a magunk készítette is..), fokhagyma pép, tengeri só, kevés fehérbors. végül szerecsendiót reszelünk bele, összekeverjük és beleforgatjuk a spenótot. Azonnal fogyasztjuk. A maradék tárolása nem okozhat problémát, mert soha nincs maradék.

Ennél az ételnél nagyon fontos a besamel tökéletes állaga. Én 3,6 -os zsírtartalmú tejjel készítem, tapasztalataim szerint minél zsírosabb a tej, annál krémesebb a besamel, ennek ellenére nem eshetünk át a ló túloldalára, a tejszín nem megfelelő hozzá.

Azoknak a férfiembereknek, akik nem esznek zöldet magában,  tálalhatjuk natúr csirke vagy pulyka szelet mellé egy kis Jázmin rizzsel körítve, de nagyon finom spagettihez is, szószként. Ilyenkor kevés füstölt vagy nem füstölt sajttal szórom meg, én szeretem parmezánnal is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése